عسل تک گل
عسل طبیعی شاهوار
بزرگترین پایگاه اینترنتی فروش عسل طبیعی در ایران
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

 تقسیم بندی عسلیکی از تقسیم بندی های رایج در مورد عسل بر اساس منبع شهد آن هست مثلا عسل آویشن، عسل گون، عسل کنار، عسل اسطوخودوس و غیره. اما این نامگذاری دقیق نیست. در بین مردم تصور می شود که مثلا عسل آویشن تماما از شهد گل آویشن درست شده است اما این امکان ندارد و عسل تک گل طبیعی وجود خارجی ندارد.

اصولا عسل تک گل که فقط از شهد یک گل  تولید شده باشد وجود ندارد. 

کسانی که موقع فروش عسل ادعای تک گل بودن آن را دارند نادانسته یا دانسته اشتباه می کنند. شهد غالب عسل را پوشش گیاهی غالب منطقه مشخص میکند. یعنی اگر کندوها در منطقه ای باشند که بیشتر گل های شهددار آن منطقه آویشن باشند. شهد غالب عسل به دست آمده، آویشن هست و این به این معنی نیست که زنبورهای عسل کارگر از شهد گلهای دیگر موجود در منطقه استفاده نمیکنند. پس در نام گذاری عسل ها بهتر است بگوییم مثلا شهد غالب این عسل  آویشن هست تا اینکه بگوییم عسل تک گل آویشن.

 گفته می شود که زنبورعسل تمایل دارد فقط از یک نوع گل شهد جمع آوری کند و از این طریق عسل تک گل تولید میشود. این حرف قابل قبول نیست چون زنبورهای عسل روی گل های مختلف مینشینند و همیشه دنبال بهترین شهدها می گردند. و نمی توان زنبور عسل را مجبور کرد که از شهد یک نوع گل استفاده کند. در قرآن هم خداوند خطاب به زنبورعسل می فرمایند( …ثم کلی من کل الثمرات…) یعنی از هر ثمره ای بخور.

 اگر هم  فرض کنیم این دلیل برای تولید عسل تک گل درست باشد. مثلا کندوی الف فقط شهد آویشن جمع کرده کندوی ب فقط شهد گون، و زنبوردار عسل کندوها را جداگانه برداشت نمیکند و همه آنها را با هم بر میدارد و عسل کندوهای مختلف باهم مخلوط میشوند به خاطر همین بهتر است بگوییم که شهد غالب عسل فلان گل هست.

تقسیم بندی رایج عسل در بین زنبورداران بر اساس فصل برداشت عسل و به صورت زیر می باشد.

 عسل بهاره که معمولا شهد غالب آن بهارنارنج و پرتقال هست و هم در نواحی شمالی کشور و هم در نواحی جنوبی کشور که مرکبات دارند برداشت می شود.

عسل تابستانه که در اوایل تابستان برداشت می شود و بسته به اینکه کندوها در چه منطقه ای باشند شهد غالب آن متفاوت هست اما بیشتر شهد غالب آن آویشن و یا گون می باشد

عسل پاییزه: که در اوایل پاییز برداشت می شود و شهد غالب آن می تواند متفاوت باشد و گاهی اوقات هم شهد غالبی ندارد و ترکیبی از شهد گیاهان دارویی مختلف هست که در بازار آن را به نام  عسل چهل گیاه می شناسند.


خرید عسل طبیعی 09359614048 فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط سعدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 1736
بازدید کل : 68419
تعداد مطالب : 264
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

شمارنده

فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش